‘If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Vele mensen hebben deze quote geclaimd: Anthony Robbins, Albert Einstein, Henry Ford en zelfs Mark Twain. Leuk om weten, maar meer belangrijk is wat deze quote vertelt: als je het (eind)resultaat wil veranderen, moet je de manier veranderen waarop je de zaken doet, niet zoals je ze gewoon bent om ze te doen.
Neem deze gedachte even mee in de context van het behalen van sales- en bedrijfsdoelstellingen. Wie geen duidelijke doelstellingen bepaalt, kan alleen maar hopen dat resultaten wel vanuit zichzelf zullen volgen. Een mogelijke strategie, maar doordacht is anders.
Los van scherpe en duidelijke doelstellingen, blijkt het voor vele organisaties vaak lastig en uitdagend om een verander-cultuur te organiseren die medewerkers en teams uit hun comfort-zone haalt. Een cultuur gebaseerd op ‘traditioneel denken’ (met bijhorend comfort-zone-gedrag), zal vaak ook medewerkers aantrekken die niet geneigd zijn om veel te willen groeien en vooruit te gaan. Tegelijk zal deze comfort-cultuur vaak meer gedreven en geëngageerde medewerkers, afremmen, of op termijn doen weglopen uit de organisatie, op zoek naar een andere job en plek op de arbeidsmarkt.
“
Een comfort-zone-cultuur als remmende factor op resultaten
Wanneer bedrijven inzetten op life-long learning, en hierdoor hun medewerkers blijven uitdagen om te blijven ontwikkelen en te groeien, en ook nieuwe manieren van ‘leren & groeien’ durven binnenlaten, kunnen andere resultaten volgen.
Een nieuwe aanpak implementeren om successen te vergroten, kan uitdagend lijken, en vraagt moed om te durven te veranderen, en weg te stappen van de ‘oude’ manier(en), de platgelopen paden.
Maar, eenmaal een andere methodiek geïmplementeerd, met een doordacht plan aan de basis, kunnen hindernissen genomen worden, die eerst niet-haalbaar leken.
Basisvoorwaarde is dus dat bedrijven en hun leiders openstaan voor andere en innovatieve manieren om tot een ander/beter resultaat te komen.
Bij Heroes kiezen we bewust voor een andere manier van groei en succes. We zijn die-hard-believers van life-long learning, maar alleen als dat leren en groeien ook écht wat nalaat en ervoor zorgt dat investeringen in opleiding en training een duurzaam effect realiseren. Nét daarom doen we het op een andere manier: onze business-games in combinatie met leermomenten faciliteren tegelijkertijd: leren, skills optimaliseren, real-time implementeren én tot meetbaar resultaat komen in de realiteit.
Uitgedaagd door onze vernieuwende visie en aanpak?
Contacteer
ons vrijblijvend
voor een vrijblijvend gesprek en ontdek hoe we duurzame verandering bij uw sales-team installeren.


