AANPAK

Kunnen en willen = resultaat


Elke investering vraagt om een optimaal rendement. Ook zo met de investering in je sales-team.
Knocking on an open door?

De jaarlijkse salestraining:

de klassieke oplossing

De dynamiek en het engagement van je sales-team verhogen, de sales-skills versterken, om zo een sterker resultaat neer te zetten. Sales-training: de klassieke oplossing.


Een jaarlijkse sales-opleiding of een team-building. So far, so good. Vanuit meer dan 23 jaar expertise in het laten groeien van sales-teams, en met

meer dan 9.000 sales-trainees en coachees op de teller, weten we dat het belangrijkste leer- en groei-rendement van je sales-team zich pas realiseert in de 2 maanden nà de training. In die zin is de klassieke salestraining waarin geïnvesteerd wordt, louter een goede aanzet tot échte gedrags-verandering en een beter resultaat.

Zonder een goed doordacht activatie-traject, blijft de groeicurve, én het rendement van een sales-training vaak hangen bij goede inzichten en een mooi voornemen van je sales-medewerker(s) om de nieuwe kennis en competenties ook effectief te gaan toepassen in de dagelijkse job. En ook het direct meetbare effect op het sales-resultaat of je KPI blijft in de realiteit vaak in de grijze zone zitten. Tot vandaag. 

Vanuit de behoefte van onze klanten aan een hoger groeirendement, ontwikkelden we onze unieke aanpak, die de kracht van leren en groeien combineert met de sterke potentiële dynamiek van business-gaming.

Ons creatief leer-concept zorgt ervoor dat sales-teams tegelijkertijd leren, groeien en tot resultaat komen in daily-life business, op een manier die erg uitdagend en motiverend is.

Creatieve leerconcepten die verder gaan dan ‘leren & weten’


Zo spelen we met onze aanpak in op 2 cruciale factoren die noodzakelijk zijn om effectief tot resultaat te komen: sales-competenties optimaliseren tijdens de trainingsmomenten, én intrinsieke motivatie maximaal aanwakkeren door de gamification-laag die we toevoegen. Medewerkers worden dankzij onze aanpak op hetzelfde moment uitgedaagd om in hun daily-sales-job meteen toe te passen wat ze meenamen uit de training.

Zo zorgen we ervoor dat nieuwe inzichten en skills effectief geïntegreerd worden, niet voor heel even, maar ook op langere termijn. Een maximale conversie dus tussen leren, toepassen en engagement.

Meten is weten


 

Hoe meten we wat uw investering werkelijk oplevert in uw echte business-realiteit?

Resultaten meten op basis van echte KPI’s

Van bij de start van elk traject bekijken we samen met u welke specifieke sales-doelstelling of KPI u wil aanpakken. Een beter sales-resultaat, het omzetten van openstaande offertes naar bestellingen, een betere cross- of up-sellingsgraad, een hogere marge of een hogere marktpenetratie dankzij gestructureerde prospectie: het zijn enkele voorbeelden van de specifieke doelstellingen waarvoor klanten beroep deden op onze resultaatgerichte aanpak. 

En, omdat meten weten is, meten we van bij de start ook het effectieve resultaat in functie van de vooropgestelde doelstelling of KPI die u met uw team voor ogen heeft, en dat gedurende het hele traject. Op die manier ziet u als opdrachtgever hoe uw investering ook effectief opbrengt, ook nà en buiten de trainingsmomenten. 

In een eerste verkennend gesprek leggen we graag in detail uit welke vaste stappen we met U zetten doorheen een traject, en bekijken we op welke manier uw KPI gemeten zal worden, en welke sales-competenties we moeten aanpakken om dit te realiseren. Volledig op maat dus van uw doelstelling en uw team. 

En, last but not least: omdat marktresultaten dynamisch zijn, zijn onze concepten dat vanzelfsprekend ook. Indien nodig sturen we onderweg bij waar nodig. 


That’s what we call: ‘tailor made’.


Building blocks

 

Afhankelijk van project en scope, maken we gebruik van o.a. deze building-blocks:

Sales-boost sessies


Korte, maar krachtige en praktische training-sessies (online of on-site), maximaal afgestemd op uw specifieke bedrijf- en marktsituatie. En, netjes gedoseerd over het hele traject, zodat de lat na elke training steeds hoger kan en deelnemers verder blijven leren, en groeien. Out of the comfort zone.

Business-gamification spelconcept


Een resultaatsgerichte business-game op maat van uw sales-team, die de juiste sales-dynamiek en het nodige engagement naar boven haalt. Met spelmechanismes die ervoor zorgen dat teams samen tot resultaat komen. Steeds werkend en metend vanuit de de échte business-realiteit. Geen simulaties dus, maar on-the job, in real-life.

 KPI based sales challenge


Helden tonen zich pas als ze op een juiste manier uitgedaagd worden. Onze sales challenges wakkeren het interne vuur aan en dagen uw team uit om uit hun comfort zone te komen, en tegelijkertijd resultaat neer te zetten.

Een KPI-based challenge die uw team verder brengt dan ze zelf voor mogelijk hielden.

Monitoring en resultaats-analyse


Omdat we ons bij Heroes engageren om uw investering optimaal te laten renderen meten we het resultaat van uw team samen met U op de voet gedurende het hele traject. Op basis van vooropgestelde KPI’s en een nulmeting volgen we de evolutie van uw team in de realiteit, en analyseren we waar we nog kunnen versterken of bijsturen. Efforts meet results. 

Whatsapp groepscoaching


Omdat een proces van leren en groeien niet alleen gebeurt tussen 9 en 5, versterken we het groepsproces extra via onze Whatsapp-groepscoaching waar we coachen en inspelen op mogelijke vragen die loskomen, en waar we iedereen aanmoedigen om best-practices te delen met andere team-leden. Knowledge shared = knowledge multiplied.

Individuele (field)coaching


Los van het groepsproces, kan een extra individuele coaching een oplossing zijn voor teams waar verschillende ervarings-levels in sales-competenties van toepassing zijn. Via individuele coaching zorgen we dat mogelijke ‘competentie-gaps’ worden vereffend. 

Wij vonden reeds helden in o.a.
deze bedrijven


Share by: